به نام خدا

این روز ها بار ها کلمات همچون استارت آپ ، شرکت های نوپا ، کارآفرینی و. را می شنویم. اما دقیقا معنای واقعی آنها را نمی دانیم. شاید شما هم مثل من چندین بار این کلمات را سرچ کرده باشید اما هنوز به یک مطلب کامل و جامع در موضوع استارت آپ ها برخورد نکرده باشید. اگر می خواهید اطلاعات به روزی کسب کنید با ما همراه باشید.

 

استارت آپ چیست؟

به اطراف خود نگاه کنید شاید در هر گوشه و کناری به مشکلی برخورد کنید. مشکلاتی از قبیل حمل و نقل ، غذا و. در اصل هر یک از استارت آپ ها برای برطرف کردن مشکلی شکل گرفته اند.

ایده همه ی شرکت ها نوپا از حل یک مشکل نشات گرفته اند یا یکی از نیاز های شما را به طرز راحت تری حل می کنند برای مثال شما نیاز به خرید کالا دارید و فرصت زیادی برای حضور در فروشگاه های مربوطه را ندارید شرکت های نوپایی امکان خرید آنلاین را برای مشتریان فراهم کرده اند.

 

اگر قصد راه انداز استارت آپ جدیدی دارید حتما به این سوال پاسخ قانع کننده بدهید که " استارت آپ چه نیاز یا مشکلی را از مردم حل می کند؟ " جواب این سوال آینده استارت آپ شما را به خوبی نمایان می کند.

طبق گفته 

USSBA (مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا) استارت آپ به کسب و کارهایی گفته می شود که حول محور فناوری و تکنولوژی شکل می گیرد و پتانسیل بالایی برای رشد در آینده دارند.

البته این را بدانید که مفهوم استارت آپ فقط مختص به کسب و کارهای آنلاین نیست. در کشور ما چون بیشتر استارت آپ ها حول محور تکنولوژی های جدید راه اندازی می شوند این طور است وگرنه استارت آپ هایی هم وجود دارند که بر پایه تکنولوژی نیستند و کاملا سنتی هستند.

 

تفاوت استارت آپ با کسب و کارهای دیگر :

معمولا استارت آپ ها برای راه اندازی نیاز به سرمایه زیادی دارند و به خاطر همین مورد هم اکثرا استارت آپ ها با حمایت مالی و سرمایه گذار کارشان را شروع می کنند. امروزه شرکت های زیادی با عنوان شتاب دهنده که به راه اندازی کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها کمک می کنند وجود دارند که در ادامه در موردشان بیشتر توضیح می دهم.

یکی از تفاوت های استارت آپ ها با دیگر کسب و کارهای اینترنتی در این است که استارت آپ ها قابلیت مقیاس پذیری دارند. البته همانطور که قبلا گفتم ممکن است مقیاس پذیری در برخی از استارت آپ ها به صورت چشمگیر دیده نشود.

ولی مثلا اگر اسنپ بخواهد در شهرهای دیگر نیز سرویس بدهد شاید نهایتا به یک دفتر با استخدام چند نیروی کار در آن شهر نیاز داشته باشد و مسلما این کار هزینه ی زیادی نخواهد داشت با توجه به سود بالایی که قرار است برایش حاصل شود.

 

در بسیاری از استارت آپ ها همینطور است. به عنوان مثال اینستاگرام یا فیسبوک که هر ماه چندین برابر به اعضای فعالشان اضافه می شود نهایت نیاز به ارتقای سرور های شان دارند که هزینه چندانی با توجه به رشد و سودی که در انتظارشان است ندارد! این کسب و کارها مقیاس پذیر اند و همین باعث می شود روز به روز به ارزش سهام آن ها افزوده شود.

البته این را هم بگویم که خیلی از کسب و کار های آنلاین هستند که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت هستند و ممکن است سودشان در سال های آتی چند برابر شود ولی این بدین معنا نیست که این کسب و کارها هم مقیاس پذیر باشند.



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها